Основните принципи за квалитетот за прв пат се систематизираат и објавени во 2000. во документот на ISО. Тие се применуваат од организациите и нивните водичи за подобро управување и функционирање на истите.Овие принципи се:
1. Насоченост кон клиентите. Организациите постојат поради потрошувачите и тие мора постојано "да задоволуваат сегашните и идните им потреби, да ги исполнат нивните барања и да се обидуваат да надмине нивните очекувања".
2. Лидерство. "Лидерите утврдуваат единството на целите и ориентацијата на организацијата. Тие треба да создадат и одржуваат внатрешна средина во која луѓето се посветени целосно остварување на целите на организацијата ".
З. вклучување на луѓето. "Луѓето од сите нивоа претставуваат суштината на организацијата и нивно целосно вклучување овозможува способностите им да се впрегнат во корист на организацијата ".
4. Процесот пристап. "Саканиот резултат се постигнува поефикасно кога активностите и придружните ресурси се управуваат како процес ".
5. Системски пристап на управување. "Решавањето, разбирањето и управувањето на меѓусебно поврзани процеси како систем придонесува за ефективноста и ефикасноста на организацијата при остварување на целите и ".
6. континуирано подобрување. "Постојаното подобрување на постигнувањата на организацијата како целина треба да стане постојана цел на организацијата".
7. Донесување на одлуки врз основа на факти. "Најефикасните решенија се засноваат на анализите на податоци и информации.
8. меѓусебно односи со добавувачите . "Одредена организација и неговите добавувачи се независни и меѓусебно односи зголемуваат способноста на двете земји да создадат вредност".
Главните предности и резултатите поврзани со примената на наведените принципи на управување со квалитетот се дадени во внатрешната e-страница на Меѓународната организација за стандардизација ISO.
No comments:
Post a Comment