Wednesday, December 29, 2010

Стратегијата на претпријатието


Mnogu pretprijatija se sudiraat so idninata i nejzinite zabrzani promeni koi gi pre~ekuvaat nepodgotveni. Vo uslovi na postojano menuvawe na ekonomskoto i konkurentskoto okru`uvawe, klu~ot za uspehot ne se nao|a tolku vo operativnoto planirawe, kolku vo razjasnuvawe na strategiskoto razmisluvawe vo pretprijatieto. Razmisluvaweto ja predstavuva su{tinata na pretprijatieto deka razbira vo kakvo rabotewe saka da vleze i kade saka da bide vo nekoe vreme vo idninata i se podrazbira kako da stigne do tamu.
Strategijata treba da obezbedi slika na pretprijatieto kako saka da izgleda vo idnina. Taka, strategijata e vizja. Strategijata e definirana kako ramka vo koja se odvivaat aktivnostite koi ja opredeluvaat prirodata na nasokata za pretprijatieto vo odnos na nejzinite celi. Taa obezbeduva osnova da ja void alokacijata na resursite potrebni da ja dvi`at organizacijata.
Strategijata na pretprijateto i integrativen i dinami~en koncept. Taa opfa}a celi i izvedeni planovi vo konkurentskoto okru`uvawe. Strategijata predstavuva sredstvo za borba so intenzivnite promeni vo okru`uvaweto.
Strategiskoto planirawe se doveduva vo vrska so podolg vremenski horizont, obi~no pet ili pove}e godini.
Zna~i strategiskoto planirawe e proces koj se definira kako kontinuiran process na odlu~uvawe za celite na pretprijatieto, za resursite potrebni za ostvawe na ovie celi, za politikite koi vodat kon obezbeduvawe, koristewe i alokacija na resursite, kako i izrabotka na strategiski plan. 

No comments:

Post a Comment