Tuesday, December 28, 2010

Менаџментот на човечки ресурси како фактор за ефикасно и ефективно водење на организациите


                  
         За да се разбере суштината на менаџментот на човечките ресурси, потребно е, како прво, да се направи преглед на тоа што работаат менаџерите. Повеќето теоретичари и практичари во менаџментот се сложуваат со тоа дека може да се издиференцираат пет основни мена-џерски функции: планирање, организирање, екипирање, водење и контролирање. Овие функции го определуваат процесот на менаџментот, некои од типичните активности опфатени со овие функции вклучуваат:
         Планирањето  претставува воспоставување на цели и стандарди; развивање на правила и процедури; развивање на планови и предви-дување или проектирање на некои идни појави и случувања.
         Организирањето  претставува давање на секој подреден опре-делена посебна задача; воспоставување на сектори (департманти); делегирање или овластување на подредените, воспоставување на кана-ли на надреденост (власт) и комуникација; координирање на работата на подредените.
         Екипирањето  значи одлучување за тоа кои типови на луѓе треба да се предвидат; регрутирање на потенцијални вработени; селектирање или одбирање на вработени; поставување на стандарди на постигања во работата; следење и вреднување на работата на вработените; кон-султанство за вработените; обучување и развивање на вработените.
         Водењето значи овозможување на другите (вработените) да ја изв-ршат својата работа, преку оддржување на моралот за работа и нивно мотивирање.
         Контролирањето опфаќа поставување на квантитативни стандарди (на пр. квоти на продажба); стандарди на квалитет или нивоа на произ-води; проверување на тоа како тековните изведби и постигања се одне-суваат споредено со овие стандарди; преземање на корективни актив-ности ако е потребно.
         Едната од овие функции, а тоа е екипирањето или како што уште се вика персоналниот менаџмент, е основата на која се развива менаџментот на човечки ресурси. Менаџментот на Човечки ресурси се однесу-ва на праксата и политиките што менаџерите треба да ги постават и извршат преку луѓето (вработените), односно на персоналните аспекти на работата на менаџерите. Тоа вклучува:

§  Спроведување на анализа на работата или определување на природата на работата на секој вработен;
§  Планирање на потребите за работа и регрутирање на кандидати (потенцијални вработени);
§  Селектирање или избирање на вработени;
§  Менаџирање на заработките (плати, надоместоци и награди или бонуси), односно како да се компензира работата на вработените;
§  Стекнување на придобивки;
§  Оценување на изведбите на вработените;
§  Комуницирање
§  Обучување и напредување во работата (личен, професи-онален и кариерен развој)
§  Градење на чувство за припадност кај вработените и пос-ветеност на работата (commitment).








No comments:

Post a Comment